środa, 24 kwietnia, 2024

Budowa Trasy Świętokrzyskiej z prędkością 10 metrów na godz.

W najbliższy weekend rozpocznie się demontaż nasypu kolejowego przy Kawęczyńskiej. Ważąca blisko 4 tys. ton konstrukcja tunelu zostanie wwieziona w nasyp z prędkością 10 metrów na godzinę.

– Demontaż nasypu kolejowego rozpocznie się w nocy z piątku na sobotę. Konstrukcja tunelu zostanie wwieziona pomiędzy 1 a 3 czerwca, zaś ruch kolejowy wróci do normy 11 czerwca – mówi Małgorzata Gajewska z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

Trasa Świętokrzyska będzie przekraczała tory kolejowe w trzech miejscach. Pobiegnie tunelami. Jeden z tuneli został już zbudowany przy ul. Kawęczyńskiej i Boruty, i teraz zostanie przewieziony na swoje docelowe miejsce.

Po wyłączeniu ruchu kolejowego i przygotowaniu przekopu w nasypie konstrukcja tunelu pojedzie na miejsce za pomocą specjalistycznych wózków samobieżnych o wysokiej nośności. Odcinek, który musi pokonać betonowa budowla wynosi 120 metrów. Przewożenie potrwa 12 godzin.

W czasie zamknięcia ruchu kolejowego, czyli do 11 czerwca, budowniczowie muszą zdążyć ze wszystkimi pracami, tj. demontażem torowiska i fragmentu nasypu a następnie ich odbudową.

Drugi z tuneli powstanie na terenie kolejowym, a na docelowe miejsce zostanie wwieziony we wrześniu (5-22 września). Trzeci tunel jest budowany nieopodal ul. Zabranieckiej, w rozkopanym nasypie kolejowym. Długość tego odcinka Trasy Świętokrzyskiej to 1,2 km, koszt to 76 mln zł. Wykonawcą jest firma Strabag.

Redakcja
Redakcja
Przegląd Praski. Prawy brzeg informacji

Najnowsze informacje

Podobne wiadomości