Parking potrzebny od zaraz

0

Mandaty za nieprawidłowe parkowanie, brak miejsca, uszkodzone lusterka i rysy na karoserii – to codzienny obraz ul. Darwina na Nowej Pradze. Trudno wymagać, żeby osiedle zbudowane w latach 50. XX w., kiedy na 10 mieszkańców przypadał jeden samochód,w 2014r. nadal było przyjazne dla kierowców. Dziś proporcje się odwróciły, na jedną rodzinę często przypadają dwa, a nawet trzy samochody. Efekt widać za oknem.

Kamil Ciepieńko, redaktor naczelny, radny Praskiej Wspólnoty Samorządowej

Od początku kadencji radnego zabiegam o stworzenie potrzebnych parkingów, szczególnie że w linii ul. Darwina jest miejsce na taką inwestycję. Pomysłem jest budowa tzw. ekoparkingów, które pozwolą zachować tereny zielone i stworzyć miejsce dla samochodów.

Należy w tym celu zaadaptować istniejący trawnik w części północnej (nieparzystej) ul. Darwina i wykorzystać go pod budowę potrzebnych miejsc. Parking powinien powstać z wykorzystaniem kratki drogowo-parkingowej (tzw. ekopłyt), co pozwoli zachować tereny zielone.

Wykorzystanie „ekopłyt” pozwoli także, w przypadku ewentualnej awarii sieci ciepłowniczej biegnącej w pobliżu tego miejsca, na szybki demontaż i potrzebną naprawę.

Jako radny nauczyłem się jednego – pismo, w którym apelujemy o konkretną sprawę, powinno być jasne oraz konkretne i musi składać się z trzech elementów: nazwy, uzasadnienia i kosztorysu.

Nazwa: Budowa „ekoparkingów”

Uzasadnienie:Realizację projektu uzasadniam brakiem wolnych miejsc parkingowych w terenie osiedla. Szczególnie dotyczy to ul. Darwina, przy której znajdują się między innymi 12-piętrowe bloki z miejscami dla zaledwie kilku samochodów. Auta zaparkowane są wszędzie (trawniki, chodniki), a przez to stwarzają zagrożenie dla bezpieczeństwa mieszkańców, m.in. blokują dojazd służb ratunkowych i miejskich.
Te miejsca to pułapka strażników miejskich, w którą wpadają mieszkańcy… płacąc kilkuset złotowe mandat

Orientacyjny kosztorys:

  • Orientacyjny obszar przeznaczony pod budowę zatok parkingowych: 3 tys. mkw.
  • Orientacyjny koszt położenia 1 kw. kratki drogowo-parkingowej (wraz z podłożem i pracą): 60 zł.
  • Orientacyjny koszt uprzątnięcia, ponownego obsadzenia i prac porządkowych: 20 tys. zł.

Razem: 3 tys. mkw. x 60 zł + 20 tys. zł = całkowity koszt projektu: 200 tys. zł.

To nie jest dużo, szczególnie że na stronie urzędu dzielnicy pojawił się komunikat o przetargu na zakup artykułów biurowych na kwotę ponad 800 tys. zł.

Przekaż dalej

Dodaj komentarz

Strona wykorzystuje pliki cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close