Śmiały pomysł radnego. Podziemny parking na Pradze

0

Miasto będzie budować podziemne parking. Urzędnicy wskazali lokalizacje na Woli i Mokotowie. Docelowo ma powstać 10 parkingów. Praski radny zaproponował, aby stołeczny ratusz rozważył propozycję budowy podziemnego parkingu w rejonie pl. Hallera.

– Z nadzieją przyjąłem zapowiedź budowy 10. podziemnych parkingów na terenie m.st. Warszawy. Z doniesień medialnych wynika, że Urząd zaproponował dwie lokalizacje: na Woli oraz na Mokotowie. Zakładam, że kolejnych 8. lokalizacji zostanie wskazanych w najbliższym czasie, dlatego już teraz chciałbym zwrócić Pani uwagę na problemy zmotoryzowanych mieszkańców osiedla Nowa Praga w dzielnicy Praga-Północ, które od lat walczy z deficytem miejsc parkingowych – czytamy w piśmie, które radny Kamil Ciepieńko ze stowarzyszenia Kocham Pragę skierował do władz Warszawy.

Zabudowania pl. Hallera i kameralne podwórka, brak miejsc parkingowych – wszystko to sprawia, że życie kierowców i pieszych należy tu do najtrudniejszych w Warszawie. – Obawy o przyszłość zmotoryzowanych mieszkańców potęguje perspektywa powstania dodatkowego wejścia do zoo od strony pl. Hallera. Brak parkingów dedykowanych odwiedzającym zoo sprawi, że praktyki parkowania „gdzie się da” znane z ul. Ratuszowej czy rejonu ronda Starzyńskiego przeniosą się na ulice Nowej Pragi – tłumaczy radny Ciepieńko.
Śmiały plan budowy podziemnego parkingu na Pradze radny proponuje zrealizować pod ul. Skoczylasa, po dwóch stronach pl. Hallera. Zaznacza jednak, że pomysł ten należy poddać konsultacjom społecznym i opinii ekspertów, szczególnie że teren placu ma w przyszłości pełnić rolę centrum lokalnego.

Ulice i chodniki dla mieszkańców

– Ulice i place to nie tylko trasy komunikacyjne ale także miejsca, które można wykorzystywać do organizacji imprez kulturalnych, spacerów, wydarzeń miejskich, integracji społeczności lokalnych itp. – przekonują władze miasta, a jako przykład podają ulice: Nowy Świat, Francuską i Świętokrzyską.

Pojazdy, które zajmują przestrzeń publiczną utrudniają przekształcenia miejskich placów i ulic. Utrudnia też poprawę warunków ruchu pieszego, rowerowego i funkcjonowania komunikacji miejskiej.

Stopniowo miasto będzie dążyło do zmiany sposobu parkowania i zastąpienia parkowania na chodnikach parkowaniem na pasach postojowych i w zatokach a także na parkingach wydzielonych.

Parkingi podziemne mają być elementem tych zmian, a usytuowanie ich w miejscach największego deficytu pozwoli na zwiększenie liczby miejsc parkingowych dla mieszkańców i na uwolnienie przestrzeni miejskiej przeznaczenie jej na inne cele, m.in. związane z ruchem pieszym i rowerowym oraz rozwojem społecznych i kulturowych funkcji ulic.

Przekaż dalej

Dodaj komentarz

Strona wykorzystuje pliki cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close