piątek, 19 kwietnia, 2024

Śmiały pomysł radnego. Podziemny parking na Pradze

Miasto będzie budować podziemne parking. Urzędnicy wskazali lokalizacje na Woli i Mokotowie. Docelowo ma powstać 10 parkingów. Praski radny zaproponował, aby stołeczny ratusz rozważył propozycję budowy podziemnego parkingu w rejonie pl. Hallera.

– Z nadzieją przyjąłem zapowiedź budowy 10. podziemnych parkingów na terenie m.st. Warszawy. Z doniesień medialnych wynika, że Urząd zaproponował dwie lokalizacje: na Woli oraz na Mokotowie. Zakładam, że kolejnych 8. lokalizacji zostanie wskazanych w najbliższym czasie, dlatego już teraz chciałbym zwrócić Pani uwagę na problemy zmotoryzowanych mieszkańców osiedla Nowa Praga w dzielnicy Praga-Północ, które od lat walczy z deficytem miejsc parkingowych – czytamy w piśmie, które radny Kamil Ciepieńko ze stowarzyszenia Kocham Pragę skierował do władz Warszawy.

Zabudowania pl. Hallera i kameralne podwórka, brak miejsc parkingowych – wszystko to sprawia, że życie kierowców i pieszych należy tu do najtrudniejszych w Warszawie. – Obawy o przyszłość zmotoryzowanych mieszkańców potęguje perspektywa powstania dodatkowego wejścia do zoo od strony pl. Hallera. Brak parkingów dedykowanych odwiedzającym zoo sprawi, że praktyki parkowania „gdzie się da” znane z ul. Ratuszowej czy rejonu ronda Starzyńskiego przeniosą się na ulice Nowej Pragi – tłumaczy radny Ciepieńko.
Śmiały plan budowy podziemnego parkingu na Pradze radny proponuje zrealizować pod ul. Skoczylasa, po dwóch stronach pl. Hallera. Zaznacza jednak, że pomysł ten należy poddać konsultacjom społecznym i opinii ekspertów, szczególnie że teren placu ma w przyszłości pełnić rolę centrum lokalnego.

Ulice i chodniki dla mieszkańców

– Ulice i place to nie tylko trasy komunikacyjne ale także miejsca, które można wykorzystywać do organizacji imprez kulturalnych, spacerów, wydarzeń miejskich, integracji społeczności lokalnych itp. – przekonują władze miasta, a jako przykład podają ulice: Nowy Świat, Francuską i Świętokrzyską.

Pojazdy, które zajmują przestrzeń publiczną utrudniają przekształcenia miejskich placów i ulic. Utrudnia też poprawę warunków ruchu pieszego, rowerowego i funkcjonowania komunikacji miejskiej.

Stopniowo miasto będzie dążyło do zmiany sposobu parkowania i zastąpienia parkowania na chodnikach parkowaniem na pasach postojowych i w zatokach a także na parkingach wydzielonych.

Parkingi podziemne mają być elementem tych zmian, a usytuowanie ich w miejscach największego deficytu pozwoli na zwiększenie liczby miejsc parkingowych dla mieszkańców i na uwolnienie przestrzeni miejskiej przeznaczenie jej na inne cele, m.in. związane z ruchem pieszym i rowerowym oraz rozwojem społecznych i kulturowych funkcji ulic.

Redakcja
Redakcja
Przegląd Praski. Prawy brzeg informacji

Najnowsze informacje

Podobne wiadomości