Jestem przeciwny SPPN na osiedlu Praga II

1

Zgłaszam swój sprzeciw rozszerzenia Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego na terenie osiedla Praga II w dzielnicy Praga-Północ m. st. Warszawy.

Dziś mija termin składania uwag w sprawie planów rozszerzenia SPPN. Choć osiedle Praga II teoretycznie nie jest brane pod uwagę, to jednak zapędy niektórych urzędników i radnych, zmusiły mnie do interwencji i obrony interesów mieszkańców osiedla. Poniżej treść pisma, które złożyłem w ramach konsultacji:

Jako mieszkaniec, ale przede wszystkim jako radny, który reprezentuje mieszkańców osiedla, uważam, że stworzenie strefy będzie źródłem konfliktów i niezadowolenia zmotoryzowanych mieszkańców.

Podstawowy cel SPPN, czyli zwiększenie rotacji parkujących pojazdów i realizacja polityki transportowej miasta nie zostanie spełniony.

Praga II to nie Park & Ride

Na terenie osiedla Praga II nie występuje zjawisko pozostawiania samochodów przez osoby z innych dzielnic lub z podwarszawskich miejscowości. W ciągu dnia, w godz. 8-16, w rejonie ulic Starzyńskiego, Namysłowskiej, Jagiellońskiej i Ratuszowej jest wiele wolnych miejsc parkingowych. Problem zaczyna się późnym popołudniem, gdy mieszkańcy wracają do domów. Wieczorem znalezienie wolnego miejsca to loteria.

Na osiedlu brakuje parkingów

Przy ul. Skoczylasa na parkingu zarządzanym przez dzielnicę od dłuższego czasu nie ma już wolnych miejsc. Parking przy ul. Namysłowskiej został wydzierżawiony prywatnej spółce, która pobiera ogromne opłaty, wykorzystując trudną sytuację mieszkańców. Kolejny płatny parking znajduje się przy ul. Jagiellońskiej od strony ul. Ratuszowej. Ale dla mieszkańców z kresów osiedla, to zbyt duża odległość. Podobnie jeśli chodzi o parking na Golędzinowie, położony za wałami kolejowymi.

Bezpłatny parking przy ul. Jagiellońskiej od strony ul. Szanajcy ma status, zgodnie z informacją w gablocie, parkingu tymczasowego. Nie jest to więc żadne rozwiązanie dla mieszkańców.

Znikające miejsca do parkowania

Od czasu remontu i nowej organizacji ruchu na ul. Namysłowskiej z mapy osiedla zniknęło bardzo wiele miejsc do parkowania. Nowe przejścia dla pieszych na pl. Hallera wymusiły likwidację kolejnych. Z doświadczenia innych dzielnic wiadomo, że liczba miejsc parkingowych w granicach planowanej strefy może spaść nawet o 40 proc. To dla mieszkańców osiedla oznacza problem. Duży problem.

Dzielnice zalewa też fala słupków, a wiadomo, że SPPN wymusi montaż kolejnych.

Rozwiązanie problemu

Wśród pomysłów, które moim zdaniem mogą ułatwić życie mieszkańców, jest ucywilizowanie parkingu na ul. Darwina oraz budowa parkingu podziemnego przy pl. Hallera, pod ul. Skoczylasa. Pierwszy projekt nie został dopuszczony do głosowania w budżecie partycypacyjnym, jako niezgodny z polityką miasta, co jednak łatwo podważyć. Drugi został przyjęty do wiadomości przez władze miasta i słuch po nim zaginął… Warto w tym miejscu dodać, że tylko w 2018 r. i tylko na ul. Darwina, Straż Miejska przeprowadziła aż 1076 interwencji w sprawie parkowania. To aż 1/3 wszystkich interwencji na Pradze-Północ.

A aktywiści swoje…

Jednocześnie przestrzegam przed powoływaniem się na niezależne ankiety, prowadzone przez tzw. aktywistów. Osoby, które podpisały się pod pomysłem rozszerzenia strefy nie zostały poinformowane, jakie ten proces niesie ze sobą skutki. Dotarłem do wielu takich osób, którzy byli przekonani, że strefa zapewni im własne miejsce parkingowe. To przecież nieprawda. Miejsc będzie jeszcze mniej.

Przekaż dalej

1 komentarz

  1. Jan Pawlicki on

    Większej demagogii nie czytałem. Szczucie na mieszkańców, nie zrozumienie zasad działania strefy, nierealne pomysły inwestycyjne (kto niby zapłaci za te podziemne parkingi?), wreszcie pisanie bzdur w rodzaju drakońskich opłat nakładanych na kierowców przez kapitalistę, któremu miasto wydzierżawiło teren przy Namysłowskiej… Jeśli 99 zł abonamentu miesięcznie to „ogromne opłaty”, to ciekawe co radny powie o kwotach pobieranych przez ZPTP, ZGN i inne jednostki podlegające dzielnicy.

Dodaj komentarz

Strona wykorzystuje pliki cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close