wtorek, 19 marca, 2024

Podatek od nieruchomości. Odroczenie płatności lub raty

W związku z obecną sytuacją kryzysową istnieje możliwość odroczenia terminu płatności podatku od nieruchomości lub rozłożenia jej na raty. Decyzje ustalające wysokość podatku na 2020 r. będą wydawane sukcesywnie i doręczane drogą pocztową.

Możliwość odroczenia płatności lub rozłożenia jej na raty

Jeśli po otrzymaniu decyzji nie będziemy w stanie uregulować podatku od nieruchomości, możemy złożyć wniosek o odroczenie terminu płatności lub rozłożenie płatności na dogodne raty. Decyzje podatkowe wyślemy pocztą.

Władze miasta informują jednocześnie, że w związku z wprowadzonymi ograniczeniami decyzje ustalające wysokość podatku na 2020 r. będą wydawane sukcesywnie, w miarę możliwości ich realizacji. Ratę podatku należy zapłacić w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji.

W doręczonej decyzji znajdą się wszystkie informacje dotyczące:

  1. wysokości zobowiązania podatkowego,
  2. terminu zapłaty raty podatku,
  3. nowego indywidualnego numeru rachunku bankowego.

Decyzje podatkowe zostaną wysłane za pośrednictwem Poczty Polskiej za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

Centrum Obsługi Podatnika zawiesza obsługę bezpośrednią. Jakie sprawy podatkowe załatwimy przez internet?

Aby ograniczać ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa, za pośrednictwem internetu można w Centrum Obsługi Podatnika załatwić następujące sprawy:

  1. ustalenie/określenie/korekta zobowiązania podatkowego z tytułu podatku od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych: warszawa19115.pl/szukasz-informacji/podatki-oplaty/podatki-i-oplaty-lokalne/;
  2. ustalenie/określenie/korekta zobowiązania podatkowego z tytułu podatku leśnego od osób fizycznych i prawnych warszawa19115.pl/zobowiazania-podatkowego-z-tytulu-podatku-lesnego-od-osob-fizycznych-i-prawnych;
  3. ustalenie/określenie/korekta wysokości zobowiązania podatkowego z tytułu podatku rolnego od osób fizycznych i prawnych warszawa19115.pl/zobowiazania-podatkowe-z-tytulu-podatku-rolnego-od-osob-fizycznych-i-prawnych.

Formularze podatkowe oraz dodatkowe informacje są dostępne na stronie: bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotowe/budzet_polityka_finansowa_v2/podatki_i_oplaty_lokalne.

Masz pytanie? Skontaktuj się z Centrum Obsługi Podatnika

Mieszkańcy mogą kontaktować się z COP pod numerami telefonów poniżej. Numery są czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8-16: 519 066 098, 514 603 566, 509 647 711, 22 325 91 41, 22 325 91 42, 22 443 99 91.

Wszelką korespondencję do COP można też wysyłać za pośrednictwem epuap.gov.pl, czyli konta do załatwiania spraw urzędowych przez internet oraz elektronicznie na adres: Sekretariat.COP@um.warszawa.pl.

Najnowsze informacje

Podobne wiadomości