czwartek, 21 listopada, 2024

Azyle dla pieszych i progi zwalniające dla kierowców. Na Kijowskiej ma być bezpieczniej

Udostępnij

Drogowcy zakończyli przebudowę przejść dla pieszych przez ul. Kijowską na skrzyżowaniach z ul. Brzeską i Markowską. Powstały azyle i progi zwalniające. To było jedno z najniebezpieczniejszych miejsc w Warszawie.

– To już kolejne w tym roku przejścia, które w audycie bezpieczeństwa uzyskały najniższe oceny, na których poprawiamy bezpieczeństwo pieszych – informują urzędnicy Zarządu Dróg Miejskich. Według ich wyliczeń po ulicy Kijowskiej dziennie porusza się od kilku do kilkunastu tysięcy pojazdów.

Najważniejsze zmiany na Kijowskiej:

  • zebry przez południową jezdnię na wysokości ulic Brzeskiej i Markowskiej zostały skrócone;
  • przed przejściami przez północną jezdnię zamontowaliśmy progi zwalniające.

Drogowcy wprowadzili zmiany na czterech przejściach dla pieszych przez ul. Kijowską – po dwa na skrzyżowaniu z ul. Brzeską i skrzyżowaniu z ul. Markowską. Przed przejściami przez północną jezdnię zamontowano progi zwalniające. Przejścia przez południową jezdnię zostały skrócone za pomocą wysp. W przypadku przejścia przy ul. Brzeskiej lewy pas kończy się teraz przed zebrą, a lewy pas przed zebrą przy ul. Markowskiej służy teraz tylko do skrętu w lewo.

Ułatwienia dla kierowców na Pradze

– Dzięki zmianom łatwiej będzie też skręcić w lewo kierowcom jadącym z ul. Brzeskiej, a kierowcom z ul. Markowskiej chcącym pojechać w kierunku ul. Zabranieckiej zawrócić – przekonują urzędnicy ZDM.

Zawrócić na wysokości ul. Brzeskiej nie będą mogli natomiast kierowcy jadący ul. Kijowską na wschód. Mogą jednak – jak dotychczas – zawracać na skrzyżowaniu z ul. Markowską. Wciąż bez problemu w lewo w ul. Brzeską mogą skręcać rowerzyści, dla których został wyznaczony dodatkowy pas na skrzyżowaniu.

Niebezpieczne przejścia dla pieszych przy Kijowskiej

W przeprowadzonym w latach 2016-2020 audycie nieosygnalizowanych przejść dla pieszych zebry przy skrzyżowaniu z ul. Brzeską otrzymały oceny 1 (przez jezdnię południową) i 2 (przez jezdnię północną) w skali 0-5. Przejścia przy skrzyżowaniu z ul. Markowską otrzymały z kolei oceny 0 (przez jezdnię południową) i 1 (przez jezdnię północną).

W przypadku wszystkich przejść audytorzy zwracali uwagę na rozwijane przez kierowców wysokie prędkości. Obawiali się także sytuacji, w której kierowca na jednym pasie zatrzymuje się, aby przepuścić pieszego, zaś jadący drugim pasem nie wyhamuje.

na zdjęciu ulica Kijowska
Drogowcy wprowadzili zmiany na czterech przejściach dla pieszych przez ul. Kijowską – po dwa na skrzyżowaniu z ul. Brzeską i skrzyżowaniu z ul. Markowską. Fot. ZDM

– Po przebudowie przejść piesi przechodzący przez południową jezdnię nie tylko pokonają je szybciej, ale nie będzie także możliwości wyprzedzania na przejściu dzięki zwężeniu jezdni przy przejściach do jednego pasa. Z tego samego powodu kierowcy będą musieli zdjąć nogę z gazu. Podobnie na północnej jezdni, tam jednak ze względu na progi zwalniające – mówią drogowcy.

Najważniejsze jest bezpieczeństwo pieszych

Przejścia na ul. Kijowskiej to już kolejne, które zostały zmodernizowane w tym roku pod na prawym brzegu Wisły. – Powstała m.in. sygnalizacja na przejściu przy ul. Rembielińskiej 8 na osiedlu Bródno na Targówku – dodają urzędnicy.

W 2023 r. na warszawskich ulicach zginęło 29 osób. Drogowcy zapowiadają, że dzięki przyznanym przez warszawskich radnych 164 mln zł będą mogli dalej działać na rzecz poprawy bezpieczeństwa.

Dziękujemy, że przeczytałeś/aś nasz artykuł do końca. Obserwuj nas w Wiadomościach Google. Dołącz do nas i śledź portal Przegladpraski.pl codziennie na Facebook/Przegladpraski

Kamil Ciepieńko
Kamil Ciepieńkohttps://kamilciepienko.pl/
Redaktor i twórca Przeglądu Praskiego. Publicysta i samorządowiec. Radny dzielnicy Praga-Północ od 2010 r. Z Pragą jest związany od pierwszych dni życia. Fundator i prezes Fundacji Praga Pomaga.

Wiadomości

Wiadomości lokalne