W jednej z hal dawnej Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu są przechowywane miejskiej rowery Veturilo, w tym także rowery elektryczne. Po ostatnim pożarze hali w Gdańsku, w którym spłonęło prawie 1500 rowerów i aż 1000 akumulatorów, jeden z radnych zadał pytanie, czy mieszkańcy Pragi są bezpieczni? Publikujemy oświadczenie, które otrzymaliśmy od spółki Nextbike.
Pożar hali w Gdańsku jest już opanowany, na miejscu wciąż jednak pracują strażacy i śledczy, których zadaniem będzie odpowiedź na pytanie: co mogło wywołać tak wielki pożar? W akcji gaśniczej wzięło udział około 300 strażaków z całego województwa pomorskiego. Rządowe Centrum Bezpieczeństwa (RCB) rozesłało alerty (wiadomości sms) do mieszkańców Gdańska z apelem o nieotwieranie okien. Było zagrożenie, że dym mógł być toksyczny.
– W hali spłonęło aż 1,5 tysiąca rowerów miejskich, w tym aż 1,3 tysiące ze wspomaganiem elektrycznym i aż 1000 rowerowych akumulatorów – podały władze Gdańska.
Hala z rowerami Vetrurilo w Warszawie do rozbiórki
W Warszawie miejskiej rowery, których operatorem jest Veturilo, są przechowywane na Żeraniu w jednej z hal dawnej Fabryki Samochodów Osobowych (FSO). Z informacji, które udało nam się zdobyć wynika, że obecny magazyn jest przeznaczony do rozbiórki, a rowery mają być przeniesione do hal, które mają lepszy standard.

– Zadałem pytanie, czy hala na Żeraniu spełnia wymogi bezpieczeństwa, czy jest odpowiednio chroniona i monitorowana, a także, czy posiada systemy bezpieczeństwa, które zareagują w odpowiedni sposób w przypadku zagrożenia – mówi Kamil Ciepieńko, radny dzielnicy ze stowarzyszenia Kocham Pragę. – Tuż obok są osiedla mieszkaniowe – dodaje.
Zadaliśmy podobne pytanie do władz miasta i przedstawicieli firmy Nextbike.
Oświadczenie Nextbike
„W kontekście bezpieczeństwa hali, w której przechowywane są warszawskie rowery publiczne Veturilo, pragniemy zapewnić, że wszystkie nasze obiekty spełniają rygorystyczne normy bezpieczeństwa oraz obowiązujące standardy operacyjne. Jako Nextbike Polska posiadamy magazyny nie tylko w Warszawie, ale także w Łodzi i Katowicach i we wszystkich naszych obiektach wdrażamy najlepsze praktyki oraz globalne standardy, dbając o bezpieczeństwo, efektywność operacyjną i jakość świadczonych usług. Dzięki ciągłemu monitorowaniu procesów i opieraniu się na danych możemy nie tylko reagować na bieżące potrzeby, ale także przewidywać przyszłe zdarzenia. Wykorzystujemy analizę predykcyjną, która pozwala nam identyfikować potencjalne problemy i podejmować decyzje z wyprzedzeniem, co przekłada się na wyższą efektywność operacyjną oraz lepsze doświadczenia użytkowników. Wraz z dynamicznym rozwojem naszej działalności i rosnącymi potrzebami operacyjnymi, podjęliśmy decyzję o relokacji do nowej placówki magazynowej na terenie warszawskiego Żerania. Nowa lokalizacja pozwoli nam na jeszcze sprawniejsze zarządzanie flotą rowerów oraz zoptymalizuje procesy produkcyjne i serwisowe, co przełoży się na jeszcze wyższą jakość usług dla użytkowników systemu Veturilo i wielu innych systemów, które obsługujemy na terenie całej Polski.”
Ile jest rowerów miejskich w Warszawie?
W Warszawie, w ramach systemu Veturilo jeździ 3330 rowerów, w tym 300 rowerów elektrycznych. Ich liczba z roku na rok będzie rosła, umowę władz miasta z firmą Veturilo zakłada zwiększenie liczby jednośladów do 5,5 tysiąca.
Według planów firmy na Żeraniu ma także powstać fabryka rowerów, które będą budowane tylko na potrzeby Nextbike.