wtorek, 21 maja, 2024

PRIMA APRILIS. Metro na Pradze (nie) wyjdzie z tunelu

Udostępnij

Wszystkich uspokajamy. Nasz wczorajszy news, o budowie podziemnej kolejki na powierzchni, był oczywiście prima aprilisowym żartem. Według najnowszych doniesień budowa metra idzie zgodnie z planem, czyli pod ziemią:)

Budowa tunelu metra pod ul. Strzelecką jest na tyle ryzykowana, że ten odcinek trasy ma powstać na powierzchni. Przedstawicieli ratusza martwi zły stan zabytkowych kamienic. Decyzja ma być podjęta na najbliższej sesji rady miasta.

Jak udało nam się ustalić; podziemna trasa ma kończyć swój bieg w okolicy skrzyżowania ul. Strzeleckiej i Konopackiej. Po wyjeździe z tunelu poprowadzi prawym pasem ul. Strzeleckiej, aż do stacji metra „Szwedzka”. – Torowisko zostanie obniżone na tyle, aby wagony metra nie przeszkadzały mieszkańcom parteru – przekonują budowniczowie. – Ruch samochodowy zostanie ograniczony, a ulica stanie się jednokierunkowa.

Naziemna trasa metra przecina ważne skrzyżowanie z ul. Środkową. Miejski inżynier ruchu zaproponował jednak, aby odcinek ul. Środkowej – pomiędzy Strzelecką a Stalową – zwyczajnie zamknąć dla ruchu. – Możemy np. posadzić tam drzewa i zbudować skwer – dodaje. Ten pomysł przypadł do gustu ekologom, ale wzbudził też podejrzenia samorządowców. – Czy oby miasto nie planuje jakiegoś lukratywnego interesu z developerem? Żeby to się nie skończyło kolejną aferą! – przestrzegają.

Pomysł ma tyle samo zwolenników, co przeciwników. – Jeśli praskie kamienice są zagrożone, a podziemna trasa ma im zaszkodzić, to trudno, trzeba budować na powierzchni – mówi mieszkaniec, z którym rozmawiał nasz dziennikarz. – Ale chcemy coś z tego mieć – dodaje i proponuje, żeby kolejka na ul. Strzeleckiej zwalniała, co umożliwi „dosiadanie się” pasażerów. – Tak jak to miało miejsce w czasach przedwojennych, w tramwajach.

Innego zdania jest mieszkanka, która uważa, że kolejka na powierzchni zaburzy układ architektoniczny dzielnicy. – Nie wyobrażam sobie nowoczesnych wagonów, którą mknął wzdłuż stuletnich kamienic. Oczywiście, kamienice trzeba chronić, ale zastanówmy się, czy wagony nie mogą być stylizowane na lata, w których ta część Pragi powstała?

Sprawa zdaję się na tyle pilna, że będziemy obserwować jej przebieg.

Dziękujemy, że przeczytałeś/aś nasz artykuł do końca. Obserwuj nas w Wiadomościach Google. Dołącz do nas i śledź portal Przegladpraski.pl codziennie na Facebook/Przegladpraski

Redakcja
Redakcja
Przegląd Praski. Prawy brzeg informacji

Wiadomości

Wiadomości lokalne