wtorek, 18 czerwca, 2024

Milion złotych w krzaki

Udostępnij

Zapowiadana przez ZDM budowa przejścia dla pieszych w al. Solidarności może okazać się kosztownym bublem – alarmuje praski radny. Nasz portal dotarł do informacji, z których wynika, że drogowcy nie dość, że nie przeprowadzili żadnych analiz ruchu pieszego, to zasadność inwestycji tłumaczą potrzebą dojścia do sklepów i mieszkań. Ale tych po drugiej stronie nie ma…

Koszt inwestycji w rejonie ul. Rzeszotarskiej został oszacowany na kwotę miliona złotych. Projekt organizacji ruchu to kolejne 55 tys. zł. – Przy tak kosztownych inwestycjach należy się zastanowić, jaki jest ich cel, a także to, czemu lub komu mają służyć – mówi Jacek Wachowicz, wiceprzewodniczący rady dzielnicy.

Radny od października 2015 r. prowadzi korespondencję z Zarządem Dróg Miejskich, w której pyta o cel i zasadność budowy w tym miejscu przejścia. Zdaniem ZDM potrzebę budowy zgłosili sami mieszkańcy, ale na pytanie o szczegóły tych zgłoszeń, drogowcy zasłaniają się ustawą o ochronie danych osobowych. Kolejny argument ZDM to zagospodarowanie istniejącej zabudowy i nowych budynków handlowo-usługowych. – Problem w tym, że po stronie al. Solidarności, tam gdzie są tory, nie ma żadnych obiektów, dlatego trudno oprzeć się wrażeniu, że przejście ma faworyzować sieć handlową Lidl znajdującą się po stronie północnej alei – mówi Wachowicz.

Jak przyznają przedstawiciele ZDM: nikt nie przeprowadził pomiarów ani analiz liczby pieszych, którzy mają korzystać z nowej przeprawy. W piśmie kierowanym do radnego czytamy jednak o potrzebie wymiany ruchu pieszego pomiędzy rejonami znajdującymi się po obu stronach al. Solidarności.

– Przejście nie spowoduje wymiany ruchu pieszego, ponieważ ten rejon dzielnicy rozdzielają tory kolejowe – kontruje Wachowicz i dodaje, że budowa przejścia może doprowadzić do niekontrolowanego przechodzenia osób przez tory w miejscach niedozwolonych. – To może skończyć się wypadkiem – alarmuje.

W piśmie do dyrektora ZDM radny załączył zdjęcia, które potwierdzają argumenty, że przejście jest niepotrzebną i drogą inwestycją. W zamian proponuje remont ul. Kłopotowskiego, która uległa zniszczeniu przy budowie II linii metra.

Dziękujemy, że przeczytałeś/aś nasz artykuł do końca. Obserwuj nas w Wiadomościach Google. Dołącz do nas i śledź portal Przegladpraski.pl codziennie na Facebook/Przegladpraski

Redakcja
Redakcja
Przegląd Praski. Prawy brzeg informacji

Wiadomości

Wiadomości lokalne