Kamień węgielny pod budowę budynku przy ul. Targowej 74 położono w 1928 r. Został zbudowany według projektu Mariana Lelewicza w stylu modernistycznym z elementami klasycyzmu, rozbudowany następnie z wysokimi dachami i kolumnadą dorycką.
Stanął w miejscu, w którym w latach 1862-1915znajdował się Dworzec Petersburski. Dworzec Petersburski zwrócony był fasadą do ul. Wileńskiej, a na osi al. Aleksandryjskiej (dziś al. Solidarności) ulokowano perony, do których dochodziły szerokie tory. W 1915 r. został spalony przez opuszczających stolicę Rosjan. Jego miejsce zajął prowizoryczny barak przy ul. Targowej. Przetrwał on drugą wojnę światową aż do lat 50., kiedy to kasy, poczekalnię i bufet przeniesiono do dawnych pomieszczeń magazynowych przy ul. Białostockiej.
![](https://przegladpraski.pl/wp-content/uploads/2020/11/zegar-gmach-kolejowy-targowa.jpg)
![](https://przegladpraski.pl/wp-content/uploads/2015/06/tablica-slady-pocisku-plac-wilenski.jpg)