Dziś rano dla kierowców została otwarta ulica Kondratowicza na Bródnie. Jutro na swoje dawne trasy wrócą autobusy komunikacji miejskiej. Budowa linii metra, która połączy Pragę i Bródno, dobiegła końca. Zanim jednak na stacjach pojawią się pasażerowie, urzędnicy muszą skompletować wszystkie pozwolenia.
Drogowcy otworzyli ciąg ulic Kondratowicza-Łabiszyńska nad wybudowaną stacją Bródno. Kierowcy znów będą mogli korzystać z odcinka tej drogi między ul. Rembielińską a Łabiszyńską. Całkowicie przejezdna jest także ulica Rembielińska.
Bezpieczna i zielona Kondratowicza
Budowa nowego odcinka drugiej linii metra była okazją do metamorfozy ul. Kondratowicza. – Na modernizacji zyskają wszyscy – przekonują władze miasta i tłumaczą, że parkowanie będzie uporządkowane, zwiększy się przepustowość trasy, co pozwoli kierowcom korzystać z niej w sposób o wiele bardziej komfortowy niż wcześniej. Z myślą o bezpieczeństwie pieszych Warszawa buduje też sygnalizacje świetlne na pięciu przejściach oraz remontuje chodniki. Rowerzyści mają już niedługo poruszać się nowymi drogami rowerowymi po obu stronach jezdni. Ulica Kondratowicza zmieni się też w aleję tysiąca drzew – do 300 drzew, które rosną tam w tej chwili, dołączy 700 nowo zasadzonych. Całość uzupełni montaż nowoczesnego oświetlenia, aż 282 latarni LED.
Prace w tym miejscu prowadzą aż trzy jednostki miejskie: Metro Warszawskie, Zarząd Transportu Miejskiego i Zarząd Dróg Miejskich. Z uwagi na bardzo szeroki zakres, prace zostały podzielone na etapy. Zgodnie z zapowiedziami ul. Kondratowicza zyska częściową przejezdność wraz z otwarciem nowych stacji metra. Wszystko po to, by mieszkańcy mogli do nich bez utrudnień dotrzeć – przede wszystkim autobusami komunikacji miejskiej.
Cała ulica ma być przejezdna do końca roku
W kolejnym etapie planowane jest otwarcie gotowej, południowej jezdni ul. Kondratowicza między Łabiszyńską i Chodecką, na której ruch będzie zapewniony w obie strony. W tym czasie na jezdni północnej wciąż będą trwały prace. Następnie na odcinku od ul. Chodeckiej do Malborskiej do ruchu dopuszczone będą pojazdy komunikacji miejskiej, natomiast w pełni przejezdny będzie odcinek od Malborskiej do św. Wincentego.
Harmonogram robót zakłada otwarcie wszystkich jezdni ul. Kondratowicza do końca 2022 r. Pozostałe prace, inne niż drogowe – związane m.in. z zielenią, mają zostać ukończone w 2023 r.
Autobusy wracają na swoje stare trasy
W niedziele, czyli dzień po otwarciu skrzyżowania ul. Kondratowicza, Bazyliańskiej i Rembielińskiej zmienią się trasy autobusów. Autobusy linii 112, 204, 240, N02, N64 powrócą na trasy podstawowe (sprzed objazdów spowodowanych budową II linii metra), czyli:
- 112: CH Marki – … – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – Bazyliańska – P. Wysockiego – Toruńska – most gen. S. Grota-Roweckiego – … – Chomiczówka;
- 204: Os. Derby – … – Białołęcka – Kopijników – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – Rembielińska – Bartnicza – P. Wysockiego – św. J. Odrowąża – Pożarowa – PKP Praga;
- 240: Marki: Pustelnik – … – Warszawa: Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – Bazyliańska – P. Wysockiego – Toruńska – Żerań FSO;
- N02: Marysin – … – św. Wincentego – Matki Teresy z Kalkuty – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – Bazyliańska – P. Wysockiego – Toruńska – most gen. S. Grota-Roweckiego – … – Metro Młociny;
- N64: Dw. Centralny – … – rondo Żaba – św. J. Odrowąża – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – Bazyliańska – P. Wysockiego – Marywilska – Choszczówka.
Ponownie uruchomione zostaną przystanki: Rembielińska, Kondratowicza, Suwalska, Bazyliańska, św. Hieronima i Turmoncka.