poniedziałek, 5 grudnia, 2022

PRIMA APRILIS Most pieszo-rowerowy także dla samochodów. Miasto boi się konfliktu z kierowcami

To informacja na którą czekali mieszkańcy prawobrzeżnej Warszawy. Flagowy pomysł stołecznego ratusza, most pieszo-rowerowy, będzie dostępny nie tylko dla pieszych i cyklistów, ale także dla samochodów. To decyzja polityczna – komentują urzędnicy.

Przypomnijmy: długi na pół kilometra most ma połączyć oba brzegi warszawskiej Wisły, śródmiejski i praski. Inwestycja już trwa m.in. usunięto drzewa i krzaki z placu budowy, a w nurcie rzeki pojawiły się pierwsze pale, na których oparta zostanie konstrukcja mostu. Budowa ma potrwać dwa lata, ale w związku ze zmianą koncepcji, inwestycja może wydłużyć się o kolejny rok.

Władze obawiają się kierowców

Pierwotnie przeprawa miała być tylko dla rowerzystów i pieszych. To efekt lobbingu organizacji ekologicznych i aktywistów, którzy od lat walczą z kierowcami i hołdują idei miasta, które wzdłuż i wszerz można przejść piechotą lub przejechać rowerem (np. z Pragi na Służewiec). Okazuje się, że władze ratusza w ostatniej chwili zmieniły koncepcje przeprawy i uznali, że most, jak większość stołecznych przepraw, powinien być dostępny również dla samochodów. – To decyzja polityczna, prezydent Rafał Trzaskowski zrozumiał, że posunął się za daleko zwężając Aleje Jerozolimskie i kilka innych ulic w Warszawie. Kolejny front walki z kierowcami władze miasta otworzyły na Saskiej Kępie i osiedlu Praga II, planując wprowadzenie strefy płatnego parkowania. W perspektywie wyborów w 2023 r. należy zmienić narracje – informują nasze źródła w ratuszu.

Nowy most pozwoli kierowcom z Pragi szybciej dostać się na Wisłostradę i dalej do centrum. To, szczególnie w godzinach porannego szczytu, ma odciążyć sąsiednie przeprawy. Po praskiej stronie kierowcy będą mogli skręcić w prawo, w kierunku Stadionu Narodowego lub jechać prosto ul. Okrzei w kierunku ul. Targowej. Z tego co udało nam się ustalić lewoskręt nie jest brany pod uwagę.

Most dla samochodów, ale tylko z napędem elektrycznym

Wiadomo już, że miasto nie zrezygnuje ze ścieżki rowerowej i promenady spacerowej. Żeby nie zaogniać konfliktu z aktywistami, na most będą mogły wjechać tylko samochody osobowe i autobusy o napędzie elektrycznym.

Kamil Ciepieńkohttps://kamilciepienko.pl/
Redaktor i twórca Przeglądu Praskiego. Publicysta i samorządowiec. Radny dzielnicy Praga-Północ od 2010 r. Z Pragą jest związany od pierwszych dni życia. Fundator i prezes Fundacji Praga Pomaga.

Najnowsze informacje

Podobne wiadomości

Strona wykorzystuje pliki cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close