Na Bródnie ma powstać nowy parking P+R, czyli parkuj i jedź. Parking będzie zlokalizowany przy ostatniej stacji drugiej linii metra. Koncepcja zakłada budowę dwóch garaży połączonych podziemnym łącznikiem na około 475 miejsc postojowych dla samochodów i 116 miejsc do parkowania dla rowerów. Inwestycje ma być gotowa do 2027 r.
– Parking znacznie ułatwi korzystanie z transportu szynowego, tramwaju i z drugiej linii metra. Osoby, które chcą dojechać samochodem lub rowerem do tych środków transportu, będą mogły pozostawić własny pojazd w wygodnym i bezpiecznym miejscu – zapowiadają władze miasta.
Piętrowe budynki i podziemny łącznik
Parking „Parkuj i Jedź” na Bródnie powstanie przy ostatniej stacji na wschodnim krańcu drugiej linii metra. Piętrowa budowla znajdzie się w miejscu wskazanym przez obowiązujący miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, czyli u zbiegu ulic Rembielińskiej i Kondratowicza – w południowo-wschodnim narożniku skrzyżowania. Koncepcja zakłada powstanie dwóch garaży połączonych podziemnym łącznikiem, na około 475 miejsc postojowych dla samochodów i 116 miejsc do parkowania dla rowerów.
Strefa relaksu na dachu garażu
Parking P+R Bródno ma być przyjazny dla środowiska naturalnego. Na części zadaszenia obu budynków, wchodzących w skład parkingu, planowane jest zasadzenie roślin. Na dachu budynku A zamontowane będą panele fotowoltaiczne, a na budynku B powstanie strefa odpoczynku dla mieszkańców.

Mieszkańcy obronili bazarek przy Kondratowicza
Parking został tak zaprojektowany, aby w jego sąsiedztwie pozostało miejsce na bazar, o co zabiegali mieszkańcy. Określenie sposobu i zakresu funkcjonowania handlu w tym miejscu będzie należało do władz dzielnicy oraz kupców.
Dziś warszawska sieć parkingów „Parkuj i Jedź” to 17 obiektów. Jest na nich blisko 4,8 tys. miejsc parkingowych dla samochodów (w tym ponad 200 dla osób z niepełnosprawnościami) oraz prawie 1000 dla rowerów. Na parkingach funkcjonuje także 38 stanowisk do ładowania pojazdów elektrycznych.