poniedziałek, 3 października, 2022

Wystarczy biec przez 12 minut żeby sprawdzić swoją kondycję. Test Coopera

W najbliższy poniedziałek mieszkańcy stolicy będą mogli sprawdzić swoją formę w warszawskim teście Coopera. Sprawdzian, który polega na 12-minutowym biegu, odbędzie się na terenie dawnej Skry na Ochocie. Podpowiadamy na czym polega test i gdzie można go przeprowadzić na Pradze-Północ.

Test Coopera to popularna na całym świecie próba wytrzymałościowa opracowana przez amerykańskiego lekarza Kennetha H. Coopera na potrzeby armii USA w 1968 roku. Test polega na 12-minutowym nieprzerwanym wysiłku – można biec albo przeplatać odcinki biegu marszem. Chodzi o to, żeby pokonać w tym czasie jak największy dystans.

Kondycję fizyczną, w zależności od wieku i płci określa się na podstawie pokonanego dystansu. Np. na „dobrze” 30-letni mężczyzna musi pokonać 2300-2700 m, a po 50-tce wystarczy 2000-2400 m. Z kolei dla 20-letniej kobiety 1800-2200 m to „średnio”, a dla 40-letniej przebiegnięcie powyżej 2200 m to „bardzo dobrze”. Pełną tabele testu Coopera prezentujemy poniżej.

Organizatorem poniedziałkowego testu na terenie dawnej Skry (obecnie Ośrodka Wawelska), jest Aktywna Warszawa – sportowy oddział stołecznego Ratusza. Na teren ośrodka będzie się można dostać dwoma wejściami – przy zbiegu ulic Żwirki i Wigury z Wawelską albo od ul. Rokitnickiej. Jak informują organizatorzy: nie ma możliwości wjazdu samochodem na teren ośrodka.

Na test nie trzeba się wcześniej zapisywać, a udział w nim jest bezpłatny. Każdy uczestnik otrzyma imienny dyplom z wynikiem oraz butelkę wody Magnesia na mecie.

Test Coopera na Pradze-Północ. Gdzie biegać?

Aby przeprowadzić test Coopera nie musimy wcale jechać na daleką Ochotę. Wystarczy, jeśli znajdziemy bezpieczną i spokojną trasę o długości około 3 km. Trasa nie może prowadzić przez skrzyżowania, przejścia dla pieszych czy światła. Chodzi o to, aby nic nie przeszkodziło nam w 12-minutowym nieprzerwanym biegu.

Jedną z tras może być odcinek wokół zoo, którego trasa wiedzie chodnikiem wzdłuż ulic Starzyńskiego, Wybrzeże Helskie, Ratuszowa, Jagiellońska lub trasa nadwiślańska pomiędzy pawilonem edukacyjnym Kamień, położnym nad Wisłą na Golędzinowie, a mostem gen. Stefana Grota-Roweckiego. Obie trasy mają około 3 km. W dzień polecamy trasę wzdłuż Wisły, zaś dla osób biegających po zmroku lepszym rozwiązaniem będzie trasa wzdłuż ogrodu, z powodu lepszego oświetlenia drogi.

Jak przygotować się do biegu?

Najważniejsza jest rozgrzewka, która przygotuje organizm do wzmożonego wysiłku. Podskoki, wymachy rąk i nóg, kilka przysiadów i skłonów, to podstawa. Warto mieć w telefonie aplikacją, która zmierzy naszą odległość. Ustawiamy stoper na 12 min i biegniemy.

Test Coopera

Kamil Ciepieńkohttps://kamilciepienko.pl/
Redaktor i twórca Przeglądu Praskiego. Publicysta i samorządowiec. Radny dzielnicy Praga-Północ od 2010 r. Z Pragą jest związany od pierwszych dni życia. Fundator i prezes Fundacji Praga Pomaga.

Najnowsze informacje

Podobne wiadomości

Strona wykorzystuje pliki cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close