wtorek, 1 kwietnia, 2025
WiadomościKomunikacjaZmiany na ulicy Głębockiej. Nowy etap budowy buspasa

Zmiany na ulicy Głębockiej. Nowy etap budowy buspasa

Udostępnij

Drogowcy zaczynają kolejny etap budowy buspasa na ul. Głębockiej. Na kierowców czekają utrudnienia. Będą też zmiany na skrzyżowaniu z Malborską.

Od poniedziałku, 4 listopada, kierowcy pojadą drugą nitką ulicy Głębockiej. Drogowcy wygrodzą też pas do skrętu w prawo (od strony Trasy Toruńskiej) na teren centrum handlowego. Kierowcy skręcą z sąsiedniego pasa. Kilkadziesiąt metrów dalej przejadą na drugą jezdnię. Będzie tu po jednym pasie w każdym kierunku.

Zamknięty zostanie wjazd i wyjazd z osiedla po zachodniej stronie ul. Głębockiej. Mieszkańcy będą musieli dojechać do ul. Malborskiej.

Zmiany na skrzyżowaniu ulic Głębockiej, Malborskiej, Przy Grodzisku i św. Wincentego

Przed skrzyżowaniem z ul. Malborską ruch w obu kierunkach będzie na jezdni, którą kierowcy jeżdżą zazwyczaj w kierunku Kondratowicza. Z ul. Głębockiej kierowcy pojadą prosto lub w prawo – nie skręcą w lewo, w ul. Przy Grodzisku. Na ulicach Przy Grodzisku i św. Wincentego będą pasy w lewo oraz prosto lub w prawo.

Na jezdni w stronę Bródna buspas będzie pomiędzy przystankiem CH Targówek 03 a ulicą Kondratowicza. W drugim kierunku zacznie się za skrzyżowaniem z ulicami Przy Grodzisku i Malborską i zakończy na wysokości przystanku CH Targówek 03. Na odcinkach z jednym pasem ruchu jezdnia będzie poszerzona.

Buspas na Głębockiej

Ulica Głębocka to główny ciąg komunikacyjny dla dojeżdżających do metra mieszkańców wschodniej Białołęki. Nowy buspas ma pomóc pasażerom autobusów w szybkim i wygodnym dotarciu do podziemnej kolejki, ale nie zabraknie też udogodnień dla innych uczestników ruchu. Powstanie osobny pas do skrętu w prawo w ul. Malborską i wydłużony prawoskręt na drogę dojazdową do centrum handlowego Atrium Targówek. Piesi zyskają azyl na przejściu po południowej stronie skrzyżowania ul. św. Wincentego z ulicami Malborską i Przy Grodzisku. Rowerzyści natomiast przedłużoną drogę oraz przejazd po południowej stronie ronda na wysokości wspomnianego centrum, co zapewni ciągłość trasy rowerowej między Bródnem a Białołęką.

Koszt prac to ponad 14 mln zł. Co ciekawe, inwestycja jest finansowana wspólnie przez samorząd oraz inwestora prywatnego – firmę G City, właściciela pobliskiego centrum handlowego.

Nowa organizacja ruchu przy ul. Głębockiej. Grafika: Infoulice Warszawa.

Dziękujemy, że przeczytałeś/aś nasz artykuł do końca. Obserwuj nas w Wiadomościach Google. Dołącz do nas i śledź portal Przegladpraski.pl codziennie na Facebook/Przegladpraski

Kamil Ciepieńko
Kamil Ciepieńkohttps://kamilciepienko.pl/
Redaktor i twórca Przeglądu Praskiego. Publicysta i samorządowiec. Radny dzielnicy Praga-Północ od 2010 r. Z Pragą jest związany od pierwszych dni życia. Fundator i prezes Fundacji Praga Pomaga.
Reklama

Wiadomości

Reklama

Podobne wiadomości