Dziś wchodzą w życie zmiany w komunikacji publicznej. Miasto przekonuje, że w ten sposób chce wykorzystać potencjał metra. Sprawdziliśmy jakie zmiany czekają na mieszkańców Pragi-Północ.
Pociągi metra dojeżdżają do kolejnych stacji na prawym brzegu Wisły. Nowy odcinek drugiej linii metra ma 3,9 kilometra, a jego tunele blisko 5,8 km. Ma zapewnić sprawne, szybkie i wygodne połączenie Targówka i Białołęki z Pragą-Północ, Śródmieściem, Wolą i Bemowem.
Nowe stacje metra na Bródnie i Zaciszu
- C19 Zacisze – zlokalizowana pod ul. Figara przy skrzyżowaniu z ulicami Codzienną, Rolanda i Spójni (długa na 176 metrów, o kubaturze 74 199 metrów sześciennych). Jest najdalej położoną na wschód stacją warszawskiego metra.
- C20 Kondratowicza – zlokalizowana pod ul. Kondratowicza między skrzyżowaniami z ul. Malborską i 20 Dywizji Piechoty PW a ul. Św. Wincentego (długa na 314 m, o kubaturze 93 420 metrów sześciennych). Znajduje się przy urzędzie dzielnicy Targówek.
- C21 Bródno – zlokalizowana w ul. Kondratowicza pomiędzy skrzyżowaniami ulic Bazyliańską/Rembielińską i Łabiszyńską (długa na 697,5 m – wraz z komorami rozjazdów i torów odstawczych, o kubaturze 469 891 metrów sześciennych). Bródno jest najdalej na północ wysuniętą stacją warszawskiego metra.
Szczegółowe zmiany w komunikacji publicznej na Pradze-Północ po otwarciu nowego odcinka drugiej linii metra:
Linia 120
Korekta trasy – autobusy pojadą do metra ulicami Malborską i L. Kondratowicza, z większą niż dziś częstotliwością, w szczycie co 15 minut. Na ulicy Głębockiej, razem z liniami 240 i 256, autobusy podjadą na przystanek co 5-10 minut. Utrzymane zostanie także bezpośrednie połączenie wschodniej Białołęki i Targówka Mieszkaniowego z Dworcem Wschodnim. Autobusy zatrzymają się także na nowym przystanku przy ulicy Malborskiej.
Trasa docelowa po zakończeniu przebudowy skrzyżowania ulic Ostródzkiej i Zdziarskiej:
120: OLESIN – Kobiałka – Mochtyńska – Ostródzka – Zdziarska – Kąty Grodziskie – L. Berensona – Głębocka (powrót: Lewandów – Skośna – L. Berensona) – Malborska – L. Kondratowicza – metro KONDRATOWICZA – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Unicka – Handlowa – M. Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – al. „Solidarności” – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA).
Trasa do czasu zakończenia przebudowy skrzyżowania ulic Ostródzkiej i Zdziarskiej:
120: OLESIN – Kobiałka – Mochtyńska – Ostródzka –– Olsztyńska – L. Berensona – Głębocka (powrót: Lewandów – Skośna – L. Berensona) – Malborska – L. Kondratowicza – metro KONDRATOWICZA – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Unicka – Handlowa – M. Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – al. „Solidarności” – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA)
Linia 156
Obecna trasa na Bródnie zostanie w większości przyjęta jako stała i tym samym wraz z liniami 126 i 145 zapewni dojazd do stacji Kondratowicza z ulic Bartniczej, Wyszogrodzkiej i południowej części Chodeckiej. Zgodnie z wnioskami mieszkańców autobus będzie łączył Osiedle Wilno z Dworcem Wschodnim. Autobusy będą jeździły ulicami Borzymowską i Trocką, aby wzmocnić komunikację na tych ulicach.
Trasa docelowa po zakończeniu przebudowy ulicy L. Kondratowicza:
156: METRO MŁOCINY – J. Kasprowicza – S. Żeromskiego – J. Słowackiego – al. Armii Krajowej – most gen. S. Grota–Roweckiego – Toruńska – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – L. Kondratowicza – metro KONDRATOWICZA – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – metro TROCKA – Unicka – Handlowa – M. Ossowskiego – metro TARGÓWEK MIESZKANIOWY – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – gen. T. Rozwadowskiego – Księcia Ziemowita – Swojska – Wierna – PKP Zacisze Wilno – Wierna – Swojska – Księcia Ziemowita – Naczelnikowska – Zabraniecka – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA)
Trasa do czasu zakończenia przebudowy ulicy L. Kondratowicza:
156: METRO MŁOCINY – J. Kasprowicza – S. Żeromskiego – J. Słowackiego – al. Armii Krajowej – most gen. S. Grota–Roweckiego – Toruńska – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – metro TROCKA – Unicka – Handlowa – M. Ossowskiego – metro TARGÓWEK MIESZKANIOWY – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – gen. T. Rozwadowskiego – Księcia Ziemowita – Swojska – Wierna – PKP Zacisze Wilno – Wierna – Swojska – Księcia Ziemowita – Naczelnikowska – Zabraniecka – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA)
Linia 160
Autobusy, zgodnie z wnioskami mieszkańców Targówka i Białołęki, nadal będą łączyły bezpośrednio te dzielnice z Trasą W-Z i Śródmieściem, w tym z Dworcem Centralnym. Nastąpi korekta przebiegu trasy w rejonie stacji metra Kondratowicza, aby dojazd do tej stacji był lepszy. Autobusy linii 160 tak jak 120 kursować będą w obu kierunkach ulicami Malborską i L. Kondratowicza i zatrzymają się przy stacji metra, a także na nowym przystanku przy ulicy Malborskiej.
160: DW. CENTRALNY – Emilii Plater – Świętokrzyska – metro RONDO ONZ – (powrót: al. Jana Pawła II – tunel pod al. Jana Pawła II – jezdnia płn. Dw. Centralnego) – al. Jana Pawła II – al. Solidarności – metro RATUSZ ARSENAŁ – most Śląsko–Dąbrowski – metro DWORZEC WILEŃSKI – al. Solidarności – Radzymińska – Gorzykowska – Myszkowska – Barkocińska – metro TARGÓWEK MIESZKANIOWY – M. Ossowskiego – Handlowa – Unicka – Trocka – METRO TROCKA–Trocka – Borzymowska – św. Wincentego – METRO KONDRATOWICZA – L. Kondratowicza – Malborska – Głębocka – Jesiennych Liści – Skarbka z Gór – L. Berensona – Głębocka – Lewandów – Skośna – (powrót Skośna – L. Berensona) – GRODZISK
Linia 169
Linia wróci na trasę podstawową przebiegającą ulicą L. Kondratowicza, ale do czasu otwarcia dla ruchu tej ulicy w rejonie Szpitala Bródnowskiego oraz parku, trasa i częstotliwość kursowania pozostaje jak obecnie.
Trasa docelowa po zakończeniu przebudowy ulicy L. Kondratowicza:
169: BRÓDNO-PODGRODZIE – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – METRO BRÓDNO – L. Kondratowicza – METRO KONDRATOWICZA – św. Wincentego – 11 Listopada – Ratuszowa – Inżynierska – Wileńska (powrót: Targowa – 11 Listopada) – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA)
Trasa do czasu zakończenia przebudowy ulicy L. Kondratowicza:
169: BRÓDNO-PODGRODZIE – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – Toruńska – Krasnobrodzka – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – św. Wincentego – 11 Listopada – Ratuszowa – Inżynierska – Wileńska (powrót: Targowa – 11 Listopada) – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA)
Linia 212
Linia zapewni ważny dla mieszkańców Targówka dojazd do przystanków BALKONOWA przy skrzyżowaniu ulic Chodeckiej i Matki Teresy z Kalkuty, ale po otwarciu ulicy L. Kondratowicza w rejonie Szpitala Bródnowskiego. Do tego czasu trasa pozostaje bez zmiana obsługę tego przystanku zapewnią inne linie kursujące trasami objazdowymi omijające zamkniętą ulicę L. Kondratowicza
Trasa docelowa po zakończeniu przebudowy ulicy L. Kondratowicza:
212: CH TARGÓWEK – Głębocka – św. Wincentego – metro KONDRATOWICZA – L. Kondratowicza – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – Gilarska – Samarytanka – Z. Jórskiego – Radzymińska – Trocka – metro TROCKA – Unicka – Handlowa – Myszkowska – Barkocińska – metro TARGÓWEK MIESZKANIOWY – M. Ossowskiego – Kołowa – św. Wincentego – 11 Listopada – Namysłowska (powrót: Namysłowska – S. Starzyńskiego) – K. Szymanowskiego – PL. HALLERA
Trasa do czasu zakończenia przebudowy ulicy L. Kondratowicza:
212: CH TARGÓWEK – Głębocka – św. Wincentego – metro KONDRATOWICZA – św. Wincentego – Gilarska – Samarytanka – Z. Jórskiego – Radzymińska – Trocka – metro TROCKA – Unicka – Handlowa – Myszkowska – Barkocińska – metro TARGÓWEK MIESZKANIOWY – M. Ossowskiego – Kołowa – św. Wincentego – 11 Listopada – Namysłowska (powrót: Namysłowska – S. Starzyńskiego) – K. Szymanowskiego – PL. HALLERA
Linie 409 i 500
Autobusy wrócą na trasę podstawową przebiegającą ulicą L. Kondratowicza, ale do czasu otwarcia dla ruchu tej ulicy w rejonie Szpitala Bródnowskiego, trasa i częstotliwość kursowania będzie taka jak dziś. Na prośbę pasażerów autobusy zatrzymają się na dodatkowych przystankach NIWA oraz ROGOWSKA
Trasa docelowa po zakończeniu przebudowy ulicy L. Kondratowicza:
409/500: BRÓDNO-PODGRODZIE – Chodecka – L. Kondratowicza – METRO KONDRATOWICZA – św. Wincentego – S. Starzyńskiego – …i dalej swoimi trasami
Trasa do czasu zakończenia przebudowy ulicy L. Kondratowicza:
409/500: BRÓDNO-PODGRODZIE – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – św. Wincentego – S. Starzyńskiego – … i dalej swoimi trasami
Szczegółowy rozkład wszystkich linii autobusowych, które zmieniły swoje trasy po otwarciu nowego odcinka drugiej linii metra znajdziemy tutaj: Nowe stacje metra M2 na Targówku otwarte – zmiany w Warszawskim Transporcie Publicznym od 1 października