niedziela, 28 kwietnia, 2024

Autodetailing w Warszawie? Dziś to nie tylko auta samochody klasy premium

Prowadząc studio autodetailingu w Warszawie widzę coś co może zaskoczyć: niespotykany wcześniej przekrój samochodów. Z jednej strony: auta luksusowe, klasy premium. Z drugiej – często samochody typowe, jakich wiele na ulicach. Cóż, wszyscy zauważają, że po autodetailingu samochód – niezależnie od jego wartości – zmienia się nie do poznania – mówi Paweł Dąbkowski, szef TapDetailing, studia zapewniającego usługi w Nowej Iwicznej pod Warszawą.

Autodetailing w Warszawie to wiele punktów na mapie stolicy, ale dla właścicieli aut kilometry nie mają znaczenia – by oddać pojazd w ręce rzeczywistych fachowców, wręcz pasjonatów, są często w stanie pokonać trasy między miastami. W przypadku TapDetailing nie ma takiego problemu, bo studio działa w Nowej Iwicznej oddalonej od centrum ul. Puławskiej o 18 km. Efekt? To tam trafiają samochody mieszkańców Warszawy – zarówno klasy premium jak i te, które często na ulicach uważamy za standardowe. – A historie tych pojazdów, to dlaczego do nas trafiają, bywają czasami wręcz niesamowite – mówi Dąbkowski.

Czym jest autodetaling i dlaczego jest ważny dla właścicieli samochodów?

Paweł Dąbkowski, studio www.tapdetailing.pl: Autodetaling to nic innego jak proces odnawiania i ochrony samochodu, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. To nie tylko kwestia estetyki, ale również zachowania wartości pojazdu. Dobre zabezpieczenie powłoki lakierniczej może zabezpieczyć JĄ  przed uszkodzeniami, które mogą się zdarzyć na drodze, jak np. kamienie czy sól w zimie. To inwestycja, która się po prostu opłaca w dłuższej perspektywie.

Nie tylko z takimi założeniami przyjeżdżają do Was właściciele aut. Widziałem na Instagramie Mercedesa – wyjątkowo efektownego. Musiał być zwrócony do wypożyczalni, a jego stan był daleki od ideału, Często zdarzają się takie sytuacje?

– Tak, pamiętam. Prowadząc autodetaling w Warszawie trzeba się liczyć czasami Z niezwykłymi historiami (śmiech). W przypadku tego Mercedesa auto było dość intensywnie użytkowane i widać to było na czarnej karoserii czy we wnętrzu. Spędziliśmy przy nim szmat czasu, ale z wynajmu wróciło praktycznie jak nowe. Co ważne, gdy musimy oddać auto po okresie najmu długoterminowego, osoby które odbierają samochód po np. 2 latach są zobowiązane do bardzo dogłębnej weryfikacji stanu auta. W takim przypadku jeśli widoczne są zarysowania, ubytki lakieru lub drastyczne zabrudzenia we wnętrzu dotychczasowy użytkownik jest zmuszony zapłacić za usunięcie tych problemów. Niestety ceny takich zabiegów w autoryzowanych serwisach np audi, bmw są diametralnie wyższe niż koszt pakietu profesjonalnego przygotowania auta do sprzedaży w naszym studiu.

Zobacz również: Polub TapDetailing na Facebooku

Czego od studia autodetailingu oczekują mieszkańcy Warszawy? 

– Na pewno form zabezpieczenia karoserii. Rynek stale się rozwija, a nowoczesne powłoki np. elastomerowe i nanotechnologia naprawdę zrewolucjonizowały branżę. Powłoki te tworzą twardą, ale elastyczną warstwę, która chroni lakier przed zarysowaniami, działaniem chemicznym i promieniowaniem UV. Takie technologie jak wodoodporna powłoka hydrofobowa zapewniają też lepsze, skuteczniejsze mycie auta, czy ochronę przed owadami.

Słychać czasami głosy sceptyków: np., że samemu można oczyścić auto tak, jak profesjonalne studio detailingowe. 

– Niestety, muszę rozwiać nadzieje (śmiech). Podstawowe czyszczenie i pielęgnacja są oczywiście możliwe do wykonania w domu. Jednak zaawansowane procesy takie jak wieloetapowa korekta, zabezpieczanie powłokami, czy naprawa głębokich zarysowań zwykle wymagają specjalistycznego sprzętu i wiedzy. Błąd w tych procesach może prowadzić do trwałego uszkodzenia samochodu. Czy warto? To zostawiam już każdemu z właścicieli. Warto podkreślić, że większość profesjonalnej chemii jest dostępna tylko dla akredytowanych specjalistów. Przykładem tego może być wspomniany wcześniej elastomer.

Autodetailing kojarzy się z samochodami klasy premium. Gdy sprawdziłem wasz Facebook czy Instagram widziałem sporo aut standardowych – od tradycyjnego Golfa po Toyotę. 

–  Wiele osób myśli, że autodetaling to tylko dla luksusowych czy sportowych samochodów. Prawda jest taka, że każdy samochód może skorzystać z odpowiedniej pielęgnacji. Dostępność detailingu i rozwój chemii produktowej  pozwala na dopieszczenie aut z każdej półki cenowej. Zwróci się to przy odsprzedaży, albo po prostu będzie cieszyło nasze oko przez lata.

Inny mit to przekonanie, że zabezpieczenie powłoki lakierniczej trwa wiecznie, lub jest pancerzem, który ochroni nasze auto przed najgorszymi zdarzeniami. Takie powłoki też  wymagają regularnej pielęgnacji i mogą wymagać odnowienia po kilku latach, w zależności od ekspozycji elementów na warunki w jakich używamy auta. Warto podkreślić, że im gorsze warunki pracy samochodu – np. wysokie prędkości, zapylenie, owady, parkowanie pod drzewami, czy nieodpowiednie mycie – tym szybsza  degradacja nałożonych powłok i przyspieszone ich zużycie. Do tego właśnie potrzebny jest kontakt z profesjonalistami. My pomożemy dobrać odpowiednie zabezpieczenie doskonale dostosowane do potrzeb danego auta i możliwości finansowych jego właściciela.

Artykuł sponsorowany

Redakcja
Redakcja
Przegląd Praski. Prawy brzeg informacji

Najnowsze informacje

Podobne wiadomości