sobota, 10 czerwca, 2023

Drogowcy kończą budowę muru na granicy dzielnicy i rzeki

Budowa muru przeciwpowodziowego na Wybrzeżach Helskim i Szczecińskim na Pradze-Północ dobiega końca. Gotowe są już chodniki i drogi rowerowe po obydwu stronach jezdni. Dziś zostanie też otwarty trzeci z pasów ruchu.

Od dzisiaj od południa przejazd Wybrzeżami Helskim i Szczecińskim będzie możliwy już w pełnej szerokości, czyli jednym pasem w kierunku centrum i dwoma pasami w kierunku mostu Gdańskiego. Dostępne będą też nowe chodniki i drogi rowerowe, które powstały po obydwu stronach jezdni, a uruchomienie nowych sygnalizacji świetlnych ułatwi pieszym i rowerzystom bezpieczne przemieszczanie się w rejonie praskiego nabrzeża Wisły.

Kładka nad Portem Praskim czeka na odbiór

Nowo wybudowana kładka pieszo-rowerowa nad kanałem Portu Praskiego pozostanie na razie wyłączona z ruchu – do jej otwarcia konieczne jest uzyskanie decyzji nadzoru budowlanego o pozwoleniu na użytkowanie.

Podstawowym celem inwestycji była budowa zabezpieczenia przeciwpowodziowego w postaci muru oporowego wzdłuż praskiego wybrzeża. Mur połączony został z bramą przeciwpowodziową u wejścia do Portu Praskiego i z wałem Golędzinowskim po północnej stronie mostu Gdańskiego. Dzięki wybudowaniu muru zabezpieczenie przeciwpowodziowe Pragi-Północ zyskało ciągłość.

W weekend pas ruchu od strony zoo będzie parkingiem

Inwestycja objęła także rozbudowę ul. Wybrzeże Szczecińskie i Helskie na odcinku o długości 2,2 km od rejonu ul. Okrzei do mostu Gdańskiego. Zachowana została dotychczasowa liczba pasów ruchu, czyli jeden w kierunku centrum miasta i dwa w kierunku mostu Gdańskiego. W weekendy i święta prawy pas od strony zoo będzie udostępniony do parkowania.

nasadzenia przy wybrzezu helskim i szczecinskim
Na Wybrzeżu posadzono ponad 40 tys. krzewów i bylin. Przybędzie także 120 nowych drzew. Fot. UM

Inwestycja w dużym stopniu uwzględniła potrzeby rowerzystów i pieszych. Powstały obustronne drogi rowerowe oraz chodniki powiązane ze ścieżką oraz terenami rekreacyjnymi nad Wisłą. Wybudowane zostały także nowe przejścia przez jezdnię.
Wzdłuż drogi sadzonych jest ponad 40 tys. krzewów i bylin. Przybędzie także 120 nowych drzew, wśród których dominują dęby szypułkowe, lipy srebrzyste oraz graby pospolite. Mur przeciwpowodziowy obsadzony został sadzonkami bluszczu pospolitego.

Umowa zawarta w styczniu 2020 r. na kwotę 76 mln zł z firmą SKANSKA przewidywała zakończenie inwestycji w przeciągu 24 miesięcy. W najbliższych dniach będą jeszcze trwały nasadzenia zieleni i prace porządkowe.

ŹródłoUM
Kamil Ciepieńkohttps://kamilciepienko.pl/
Redaktor i twórca Przeglądu Praskiego. Publicysta i samorządowiec. Radny dzielnicy Praga-Północ od 2010 r. Z Pragą jest związany od pierwszych dni życia. Fundator i prezes Fundacji Praga Pomaga.

Najnowsze informacje

Podobne wiadomości

Strona wykorzystuje pliki cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close