wtorek, 21 maja, 2024

Drogowcy kończą budowę muru na granicy dzielnicy i rzeki

Udostępnij

Budowa muru przeciwpowodziowego na Wybrzeżach Helskim i Szczecińskim na Pradze-Północ dobiega końca. Gotowe są już chodniki i drogi rowerowe po obydwu stronach jezdni. Dziś zostanie też otwarty trzeci z pasów ruchu.

Od dzisiaj od południa przejazd Wybrzeżami Helskim i Szczecińskim będzie możliwy już w pełnej szerokości, czyli jednym pasem w kierunku centrum i dwoma pasami w kierunku mostu Gdańskiego. Dostępne będą też nowe chodniki i drogi rowerowe, które powstały po obydwu stronach jezdni, a uruchomienie nowych sygnalizacji świetlnych ułatwi pieszym i rowerzystom bezpieczne przemieszczanie się w rejonie praskiego nabrzeża Wisły.

Kładka nad Portem Praskim czeka na odbiór

Nowo wybudowana kładka pieszo-rowerowa nad kanałem Portu Praskiego pozostanie na razie wyłączona z ruchu – do jej otwarcia konieczne jest uzyskanie decyzji nadzoru budowlanego o pozwoleniu na użytkowanie.

Podstawowym celem inwestycji była budowa zabezpieczenia przeciwpowodziowego w postaci muru oporowego wzdłuż praskiego wybrzeża. Mur połączony został z bramą przeciwpowodziową u wejścia do Portu Praskiego i z wałem Golędzinowskim po północnej stronie mostu Gdańskiego. Dzięki wybudowaniu muru zabezpieczenie przeciwpowodziowe Pragi-Północ zyskało ciągłość.

W weekend pas ruchu od strony zoo będzie parkingiem

Inwestycja objęła także rozbudowę ul. Wybrzeże Szczecińskie i Helskie na odcinku o długości 2,2 km od rejonu ul. Okrzei do mostu Gdańskiego. Zachowana została dotychczasowa liczba pasów ruchu, czyli jeden w kierunku centrum miasta i dwa w kierunku mostu Gdańskiego. W weekendy i święta prawy pas od strony zoo będzie udostępniony do parkowania.

nasadzenia przy wybrzezu helskim i szczecinskim
Na Wybrzeżu posadzono ponad 40 tys. krzewów i bylin. Przybędzie także 120 nowych drzew. Fot. UM

Inwestycja w dużym stopniu uwzględniła potrzeby rowerzystów i pieszych. Powstały obustronne drogi rowerowe oraz chodniki powiązane ze ścieżką oraz terenami rekreacyjnymi nad Wisłą. Wybudowane zostały także nowe przejścia przez jezdnię.
Wzdłuż drogi sadzonych jest ponad 40 tys. krzewów i bylin. Przybędzie także 120 nowych drzew, wśród których dominują dęby szypułkowe, lipy srebrzyste oraz graby pospolite. Mur przeciwpowodziowy obsadzony został sadzonkami bluszczu pospolitego.

Umowa zawarta w styczniu 2020 r. na kwotę 76 mln zł z firmą SKANSKA przewidywała zakończenie inwestycji w przeciągu 24 miesięcy. W najbliższych dniach będą jeszcze trwały nasadzenia zieleni i prace porządkowe.

Dziękujemy, że przeczytałeś/aś nasz artykuł do końca. Obserwuj nas w Wiadomościach Google. Dołącz do nas i śledź portal Przegladpraski.pl codziennie na Facebook/Przegladpraski

Kamil Ciepieńko
Kamil Ciepieńkohttps://kamilciepienko.pl/
Redaktor i twórca Przeglądu Praskiego. Publicysta i samorządowiec. Radny dzielnicy Praga-Północ od 2010 r. Z Pragą jest związany od pierwszych dni życia. Fundator i prezes Fundacji Praga Pomaga.

Wiadomości

Wiadomości lokalne