Nowa zajezdnia tramwajowa na Annopolu i tramwaj ze Szmulek na Targówek. Tramwaje Warszawskiej przedstawiły ambitne plany!
W najbliższych latach czeka nas tramwajowy boom. Miasto chce przeznaczyć na rozbudowę tras ponad 2,8 mld zł. Część inwestycji będzie realizowana na prawym brzegu Wisły.
Druga praska zajezdnia
Razem z budową nowych tras zwiększy się tabor, dlatego w najbliższych latach w okolicy ul. Inowłodzkiej na Annopolu ma powstać zajezdnia tramwajowa. To będzie druga baza tramwajowa na prawym brzegu Wisły. Pierwsza znajduje się przy ul. Kawęczyńskiej.
Wśród najważniejszych inwestycji przedstawiciele Tramwajów Warszawskich wymienili m.in. budowę linii na Gocław (od al. Waszyngtona do ul. Bora-Komorowskiego) oraz z Tarchomina przez Nowodwory do Winnicy.
Na prawym brzegu miasto przede wszystkim będzie modernizowało istniejące linie m.in. na ul. Jagiellońskiej, Kijowskiej, Grochowskiej i w al. Waszyngtona. Prace będą też prowadzone na moście Gdańskim gdzie zostaną zdemontowane deski pod torami. Tramwajarze mają też dokończyć przebudowę krótkiego odcinka w al. „Solidarności” nieopodal cerkwi na Pradze.
Nowa trasa przez Szmulki
Miasto planuje też, że za około 15 lat tramwaje będą mogły jeździć ulicą Modlińską: od pętli Żerań FSO na Tarchomin, czy od ul. Matki Teresy z Kalkuty na Bródnie przez ul. św. Wincentego, Głębocką do osiedla Derby na Zielonej Białołęce.
Inna trasa w drugiej połowie lat 20. planowana jest ze Szmulek na Targówek Fabryczny, a docelowo do Ząbek. Tramwaje miałyby tu odciążyć zatłoczone pociągi na linii z Dworca Wileńskiego.
Ratusz liczy, że zakładane inwestycje uda się zrealizować do 2030 roku. Pieniądze mają pochodzić z budżetu Unii Europejskiej.