Zobacz jak będzie wyglądał pieszo-rowerowy most przez Wisłę [ZDJĘCIA]

1

Powściągliwy i elegancki, tak jury konkursu określiło projekt pieszo-rowerowej przeprawy przez Wisłę na wysokości ul. Karowej i Okrzei. Dziś ogłoszono wyniki. Zwyciężył projekt Schuessler-Plan Inżynierzy z Warszawy.

– To był niezwykle trudny wybór, bowiem napłynęło wiele bardzo ciekawych prac. Niezwykle istotne było dla nas, żeby wybrać perełkę architektoniczną, która będzie uzupełniała a nie dominowała nad otoczeniem i będzie wyglądała tak, jakby tu zawsze była – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.

Konkurs ogłoszono w grudniu 2016 r. Wpłynęło 40 prac konkursowych (z czego 6 z zagranicy),

Zwycięski projekt został nagrodzony za „powściągliwą i niezwykle elegancką formę”, doskonale wpisującą się w pejzaż tej części miasta. Autorzy pracy „zachowując oryginalny i niepowtarzalny wygląd przeprawy, nie starali się konkurować z charakterystycznymi obiektami zlokalizowanymi w sąsiedztwie mostu. Zdaniem jury pracę „cechuje wysoka jakość architektury, również w zakresie detalu”. Zwycięska koncepcja, na tle innych rozwiązań konkursowych, daje również największe nadzieje na sprawną i efektywną realizację przeprawy.

Kładka, o długości 400 metrów i szerokości 6 metrów, na wysokości ul. Karowej i S. Okrzei ma przybliżyć Pragę do centrum, łącząc rewitalizowane obecnie obszary prawobrzeżnej Warszawy z bulwarami wiślanymi. Powstanie spacerowy ciąg pomiędzy ul. Ząbkowską a Powiślem i Krakowskim Przedmieściem. Most pieszo-rowerowy zostanie również włączony w istniejący i planowany układ infrastruktury rowerowej po obu stronach Wisły, dzięki czemu powstanie korytarz rowerowy, łączący Pragę i Targówek z Powiślem, Śródmieściem, a nawet Wolą.

Budowa kładki ma kosztować ok. 30 mln zł. Według planów miasta inwestycja zacznie się najwcześniej jesienią 2018 r. i, o ile nic nie stanie na przeszkodzie, skończy się prawdopodobnie na początku 2020 r.

Fot. Materiały prasowe

Przekaż dalej

1 komentarz

  1. Kładek w stolicy niestety nie mamy zbyt wiele. Jednak ta jest nadzieją, że pójdziemy śladami innych europejskich Państw które kładki umieszczają już w projektach swoich mostów. Fajnie będzie móc w dniu wolnym przespacerować się kładką z Pragi w kierunku bulwarów. Jestem pewna, że staną się one atrakcją zarówno dla mieszkańców jak i turystów zwiedzających stolicę.

Dodaj komentarz

Strona wykorzystuje pliki cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close