Kładka pieszo-rowerowa nad kanałem Portu Praskiego jest już dostępna dla mieszkańców. To ostatni etap inwestycji, która polegała na przebudowie Wybrzeża Helskiego. Teraz drogowcy planują remont chodników i drogi rowerowej wzdłuż Wybrzeża Szczecińskiego.
Kładka nad Portem Praskim była ostatnim etapem inwestycji, która polegała na wybudowaniu zabezpieczenia przeciwpowodziowego, czyli muru oporowego wzdłuż praskiego wybrzeża oraz przebudowie zlokalizowanych wzdłuż niego ulic. Mur połączono z bramą przeciwpowodziową u wejścia do portu i z wałem Golędzinowskim po północnej stronie mostu Gdańskiego.
Wybrzeże Szczecińskie i Wybrzeże Helskie zostały przebudowane na odcinku od ul. Okrzei do mostu Gdańskiego. Powstała nowa jezdnia, obustronne chodniki i ścieżki rowerowe powiązane z terenami rekreacyjnymi nad Wisłą. W rejonie inwestycji posadzonych zostało ok. 40 tysięcy krzewów i bylin oraz 120 drzew (dęby szypułkowe, lipy srebrzyste oraz graby pospolite).
Kładka pieszo-rowerowa została wybudowana obok istniejącego mostu drogowego nad kanałem Portu Praskiego. Dotychczas piesi nie mogli przejść po wschodniej stronie Wybrzeża Szczecińskiego w rejonie Portu, chodnik kończył się ślepo na wysokości komisariatu policji rzecznej. Dzięki niej powstał krótki fragment trasy rowerowej, która w przyszłości będzie mogła zostać przedłużona. Teraz kładka zostanie wykorzystana jako obejście i objazd przy zbliżającym się remoncie chodników i dróg rowerowych po przeciwnej stronie ulicy. To prace w ramach budżetu obywatelskiego, wykonywane na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich.