Miasto ogłosiło konkurs na pomysł przybudowy ulicy Karowej, która przez kładkę pieszo-rowerową połączy ulicę Okrzei z Traktem Królewskim.
Przedmiotem konkursu jest przebudowa ulicy Karowej od Krakowskiego Przedmieścia do Wybrzeża Kościuszkowskiego wraz z wiaduktem im. Stanisława Markiewicza. Obecne zagospodarowanie ulicy ogranicza sprawną i bezpieczną komunikację pieszą i rowerową pomiędzy górnym tarasem Skarpy a Powiślem. Przewodnią ideą projektu jest usprawnienie i uatrakcyjnienie połączenia mostu pieszo-rowerowego z Krakowskim Przedmieściem. Planowana zmiana ma posłużyć poprawie jakości i dostępności przestrzeni publicznej oraz ułatwieniu komunikacji pieszej i rowerowej.
Jak pokonać Skarpę Warszawską?
Uczestnicy konkursu mają zaproponować windę lub alternatywne rozwiązanie służące pokonaniu różnic poziomów terenu na wysokości Skarpy Warszawskiej, w szczególności przez osoby o ograniczonej mobilności. Ważnym elementem planowanego założenia będzie też wykonanie promenady ze schodami terenowymi, która poza funkcją komunikacyjną, stworzy przestrzeń do odpoczynku i spotkań.
– Chcemy, by ranga i zagospodarowanie ulicy Karowej były odpowiednie do roli łącznika między Traktem Królewskim a Wisłą i zachęcały do spaceru. Dlatego ogłaszamy konkurs architektoniczny na koncepcję połączenia dolnego i górnego tarasu skarpy przy ul. Karowej. Zależy nam, aby wyeksponować walory widokowe, jakie daje Skarpa Warszawska, przy tym zniwelować barierę, jaką ona stanowi dla osób o ograniczonej mobilności. To będzie kolejna ważna zmiana w ramach programu Nowe Centrum Warszawy – powiedział Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.