sobota, 14 grudnia, 2024
WiadomościSamorządBudżet partycypacyjny po raz piąty. Wydamy aż 3 mln zł

Budżet partycypacyjny po raz piąty. Wydamy aż 3 mln zł

Udostępnij

Już od piątku możemy zgłaszać pomysły do kolejnej edycji budżetu partycypacyjnego. Na Pradze-Północ w ręce mieszkańców trafi 3 mln zł.

Już po raz piąty będziemy decydować o podziale pieniędzy z miejskiego budżetu. W piątek, 1 grudnia rusza zgłaszanie projektów do budżetu partycypacyjnego w stolicy. Jednak wcześniej, 30 listopada w Urzędzie Dzielnicy przy ul. Kłopotowskiego odbędzie się spotkanie otwarcia, na którym urzędnicy wyjaśnią zasady budżetu partycypacyjnego oraz przedstawią plany inwestycyjne dzielnicy na najbliższe lata.

W jaki sposób mieszkańcy Pragi-Północ będą mogli zgłaszać pomysły?

  • internetowo – poprzez stronę app.twojbudzet.um.warszawa.pl
  • papierowo – formularz do pobrania w urzędzie dzielnicy należy złożyć osobiście albo listownie na adres urzędu dzielnicy z dopiskiem „Budżet partycypacyjny 2019”).

Jakie pomysły można zgłaszać?

Pomysły mogą dotyczyć tylko tych zadań, którymi na co dzień zajmuje się urząd dzielnicy czy jednostki miejskie (np. Zarząd Dróg Miejskich, Zarząd Zieleni, Zarząd Oczyszczania Miasta). Katalog zadań obejmuje wiele obszarów, m.in. sport, rekreację, edukację, kulturę, komunikację, ochronę środowiska, pomoc społeczną, przestrzeń publiczną, zieleń miejską a także działania interdyscyplinarne.

Jedną z najważniejszych zmian jest ta, dotycząca popierania zgłaszanych projektów. Na liście poparcia projektu nadal trzeba zebrać 30 podpisów mieszkańców Warszawy, ale co najmniej 15 osób musi być mieszkańcami danego obszaru dzielnicy (w przypadku zgłoszenia projektu o charakterze lokalnym) lub danej dzielnicy (w przypadku zgłoszenia projektu o charakterze ogólnodzielnicowym).

Harmonogram piątej edycji budżetu partycypacyjnego

  • zgłaszanie pomysłów – od 1 grudnia 2017 br. do 22 stycznia 2018 roku
  • weryfikacja zgłoszonych projektów – od 23 stycznia do 8 maja 2018 roku
  • dyskusje o pomysłach – od 26 lutego do 18 marca 2018 roku
  • odwołania i ponowna weryfikacja – od 8 maja do 25 maja 2018 roku
  • głosowanie na pomysły – od 15 czerwca do 30 czerwca 2018 roku
  • ogłoszenie wyników głosowania – do 13 lipca 2018 rok

źródło: UM

Dziękujemy, że przeczytałeś/aś nasz artykuł do końca. Obserwuj nas w Wiadomościach Google. Dołącz do nas i śledź portal Przegladpraski.pl codziennie na Facebook/Przegladpraski

Redakcja
Redakcja
Przegląd Praski. Prawy brzeg informacji
Reklama

Wiadomości

Reklama

Podobne wiadomości