Na prawym brzegu Wisły jest niemal pięć razy mniej miejskich rowerów Veturilo, niż na lewym brzegu. Na jesieni miejscy urzędnicy mają zapytać mieszkańców gdzie powinny stanąć nowe stacje.
W lewobrzeżnej Warszawie znajdują się 162 stanowiska rowerowe, podczas gdy na praskim brzegu tylko 34; na Pradze Północ – 10, Praga Południe – 12, Targówek – 8, Białołęka – 4. W pozostałych dzielnicach – 0.
– Tak duża dysproporcja wynika z tego, że w czasach powstania systemu strategia zakładała budowę stacji wyłącznie w ścisłym centrum Warszawy – tłumaczy portalowi przegladpraski.pl Michał Dąbrowski z Nextbike Polska.
W 2017 roku miasto, wspólnie z Zarządem Dróg Miejskich, planuje rozbudowę systemu. To, czy na Pradze powstaną nowe stację zależy przede wszystkim od samych mieszkańców.
Najwięcej stacji jest na Nowej Pradze – 6, na Starej Pradze – 4, na Michałowie i Szmulkach nie ma żadnej. – Stacja powinna powstać przy bazylice na Kawęczyńskiej w sąsiedztwie Wyższej Szkoły Menadżerskiej – mówi Grażyna Prasek, lekarka pobliskiej przychodni przy ul. Otwockiej. – Warto zachęcać mieszkańców do tego pomysłu.