Tramwajarze chcą zlikwidować przystanki tramwajowe na moście Gdańskim. Zmiany tłumaczą tym, że perony nie spełniają wymogów bezpieczeństwa i spowalniają ruch.
Przystanki przeznaczone do likwidacji to „Wybrzeże Helskie”, znajdujące się po praskiej stronie mostu Gdańskiego. Perony nie spełniają wymogów, m.in. nie pozwalają na jednoczesne zatrzymanie się dwóch tramwajów niskopodłogowych na przystanku. W praktyce oznacza to, że czas przejazdu przez most, zdaniem tramwajarzy, jest zbyt długi. Obecny peron przystankowy ma 44,5 m, a powinien mieć 68 m.
Niebezpieczne przystanki na moście Gdańskim
Dodatkowo, przystanki są niebezpieczne, ponieważ piesi przechodzą przez torowisko w miejscu, w którym jest to nielegalne, czyli na całej długości. Przebudowa konstrukcji mostu oznaczałaby, zdaniem tramwajarzy, wielomilionowe nakłady i wyłącznie przeprawy z użytkowania na wiele miesięcy.
W listopadzie 2020 r. na przystankach tramwajowych „Wybrzeże Helskie” 03 i 04 przeprowadzono badanie ruchu pasażerskiego. Wynika z niego, że średnia dzienna liczba osób wsiadających od strony Golędzinowa wynosi 36 osób, a od strony zoo – 20. Z kolei liczba wysiadających to 20 i 41 osób. Średnio aż 75 proc. dziennej liczby kursów odbywa się bez wymiany pasażerskiej.
Przystanki po drugiej, warszawskiej stronie mostu, pozostaną bez zmian. Mieszkańcom Pragi będą musiały wystarczyć przystanki autobusowe na górze mostu.