Sprawy urzędowe
Co zrobić, żeby dostać mieszkanie? Dla kogo jest TBS
Jednym z warunków, które trzeba spełnić, żeby uzyskać pomoc mieszkaniową od dzielnicy jest kryterium dochodowe. To oznacza, że występując o przyznanie lokalu nie można...
Sprawy urzędowe
Czy w mieszkaniu komunalnym mogę zameldować dodatkową osobę?
Prawo dopuszcza zameldowanie w mieszkaniu komunalnym dodatkowych osób. Musimy jednak spełnić kryteria i otrzymać zgodę zarządu dzielnicy. Tłumaczymy, jak to zrobić i dlaczego nie...
Sprawy urzędowe
Czym jest księga wieczysta i jak się z nią zapoznać?
Księgi wieczyste to publiczne rejestry, które stanowią źródło informacji o stanie prawnym nieruchomości (w tym m.in. jej właścicielu i ustanowionych na niej ewentualnych obciążeniach)....
Sprawy urzędowe
Poradnik dla mieszkańców składających projekty do budżetu obywatelskiego
Rozpoczęła się jubileuszowa, 10. edycja budżetu obywatelskiego. Na realizację pomysłów mieszkańców stołeczny Ratusz wyłoży ponad 100 mln zł, z czego ponad 2,6 mln zł...
Samorząd
Bezpłatna pomoc prawna w urzędzie dzielnicy. Adwokat i radca pomoże mieszkańcom
Dziś w urzędzie Praga-Północ znów możemy korzystać z bezpłatnej pomocy prawnej. Punkt będzie działał codziennie.
Nieodpłatna pomoc prawna jest udzielana przez adwokata i radcę prawnego...
Sprawy urzędowe
Co stanie się z mieszkaniem komunalnym po śmierci głównego najemcy?
Czy mieszkanie komunalne w przypadku śmierci głównego najemcy przepada i wraca do zasobów mieszkaniowych dzielnicy? Tak, ale nie za każdym razem. Prawo dopuszcza możliwość...